Uw piloot, Frederik Kohnen, begon als crewlid in 1980 bij het duitse heteluchtballon bedrijf Gefa-Flug.
- In 1983 startte hij met zijn piloten opleiding. Frederik kreeg toen les op een engelse Thunder & Colt heteluchtballon. Theorielessen volgde hij bij de R.A.F (Royal Air Force) op de Britse luchtmachtbasis in Mönchengladbach (D). Het praktijkexamen werd afgenomen door een test- en gevechtspiloot van de R.A.F.
- In 1986 haalde Frederik zijn (Brits)brevet en ontving meteen het lidmaatschap van de BBAC (British Balloon & Airship Club).
- In 1990 werd FREDAIR in Vaals (NL) opgericht. De eerste ballon was een Cameron 120 (max. 5 passagiers). De FREDAIR ballon.
- Deze werd in 1993 vervangen door een grotere Cameron 180 (max. 8 passagiers). De rode Nissan Huppertz ballon.
- Een nieuwe sponsor in 1996. De Cameron 180 werd vervangen door een nieuwe Thunder & Colt 180. De rode Bock ballon.
- In 2006 werd de Thunder & Colt 180 onverwacht afgekeurd. Binnen 3 dagen werd een vervangende ballon gevonden en opgehaald bij Oscair in Stockholm. Een grote donker blauwe Cameron 210A
- De universiteit van Aken (RWTH) werd in 2008 ballonsponsor. Sindsdien wordt er met een nieuwe Ultramagic T-210 met RWTH logo gevaren.
Inmiddels is Frederik een van de meest ervaren piloten in de regio en is hij instructeur voor commerciële ballonnen ofwel: Flight Instructor FB (Free Balloons) Commercial Balloon License voor zowel Nederland als Duitsland.